Recenzija knjige „Tetrijeb gluhan u Gorskom Kotaru“ dipl.ing. Alozija Frkovića

Utorak, 15 Travanj 2014 00:39
Ocijeni
(2 glasova)

Tetrijeb-gluhan-u-GK FrkovicDonosimo recenziju knjige „Tetrijeb gluhan u Gorskom Kotaru“  dipl.ing. Alozija Frkovića!

Osvanulo je još jedno vrijedno djelo našeg istaknutog šumara i lovca Alojzija Frkovića, knjiga o tetrijebu gluhanu u Gorskom kotaru.  Pisana razumljivim i ne stručnim jezikom u knjizi možemo pratiti povijest jedne životinjske vrste koja je nekada krasila šume Gorskog kotara. Pisana kroz sedam poglavlja upoznajemo se s Gorskim kotarom kao staništem tetrijeba kroz povijest , te osobitostima klime, konfiguraciji terena, šumskim sastojinama i izvorima hrane koji su omogućili da se tetrijeb gluhan naseli na ova područja. Kroz opise povijesnih zbivanja možemo pratiti ljude, život i običaje, događaje na ovom području te suživot stanovnika Gorskog kotara sa ovom veličanstvenom pticom.

tetrijeb-gluhan

Donosimo recenziju knjige „Tetrijeb gluhan u Gorskom Kotaru“  dipl.ing. Alozija Frkovića

Osvanulo je još jedno vrijedno djelo našeg istaknutog šumara i lovca Alojzija Frkovića, knjiga o tetrijebu gluhanu u Gorskom kotaru.

Tetrijeb-gluhan-u-GK FrkovicPisana razumljivim i ne stručnim jezikom u knjizi možemo pratiti povijest jedne životinjske vrste koja je nekada krasila šume Gorskog kotara. Pisana kroz sedam poglavlja upoznajemo se s Gorskim kotarom kao staništem tetrijeba kroz povijest, te osobitostima klime, konfiguraciji terena, šumskim sastojinama i izvorima hrane koji su omogućili da se tetrijeb gluhan naseli na ova područja. Kroz opise povijesnih zbivanja možemo pratiti ljude, život i običaje, događaje na ovom području te suživot stanovnika Gorskog kotara sa ovom veličanstvenom pticom.

Zanimljivi su prvi statistički podaci o ulovu i procijeni brojnosti tetrijeba gluhana. Interesantna je činjenica da protekla dva svjetska rata nisu imala negativan učinak na tetrijeba kao šumsku vrstu koja obitava udaljenije i više predjela te ima skrovit način života.

Danas je tetrijeb gluhan pred izumiranjem i sve bliže popisu životinjskih vrsta u „Crvenoj knjizi“. Potrebno je ponovno uspostaviti kontrolirani uzgoj i stalni „monitoring“ tetrijeba gluhana. Kako se to radilo prije, autor knjige opisuje u poglavlju „Naseljavanje i kontrolirani uzgoj tetrijeba gluhana“. Za lovce posebno mlade, ali i one nešto starije interesantno će biti za pročitati poglavlje „Korištenje i lov tetrijeba“. Za ocjenjivače trofeja napisan je opis trofeje tetrijeba gluhana, formule za ocjenjivanje trofeje i izgled trofejnog lista.

Kakvo je danas stanje tetrijeba gluhana u Gorskom kotaru? Odgovor na ovo pitanje nalazi se u pretposljednjem poglavlju knjige u kojem su navedene aktivnosti i prikazan kartončić u obliku dopisnice za unos podataka o prisutnosti tetrijeba gluhana u Gorskom kotaru. Zbog izvanredne ljepote, tetrijeb gluhan bio je inspiracija mnogih likovnih umjetnika. Dio njihovih radova prikazan je na kraju knjige.

Svakako knjiga koju bi lovci trebali imati u svojoj biblioteci!

Knjiga je izašla u izdanju Lovačkog saveza Primorsko - goranske županije.

LS Istarske županije - dr.sc. Tibor Andreanszky